Zadbaj o swój amortyzator - zleć nam jego przegląd.
Dlaczego warto dbać o amortyzator?
W skrócie po to, aby długo cieszyć się jego optymalną pracą i uchronić często drogi sprzęt od niepotrzebnych i drogich uszkodzeń.

Główną przyczyną słabej pracy amortyzatora jest brak jego wewnętrznego smarowania.
Nie dotyczy to jedynie starych przepracowanych amortyzatorów. Często można spotkać się z sytuacją, że nowy amortyzator ma w sobie o dużo za mało oleju. Jego brak powoduje, że amortyzator zaczyna działać beznadziejnie, a Ciebie po jeździe bolą ręce.
Jeszcze gorszym następstwem braku oleju jest szybsze zużycie amortyzatora, a brak smaru na uszczelkach ułatwia wnikanie brudu do dolnych goleni. Brud w goleniach prowadzi natomiast do szybkich i często nieodwracalnych uszkodzeń m in. wytarcia goleni czy uszkodzeń ślizgów.
Warto więc oddać amortyzator na przegląd i ustrzec się przed powyższymi uszkodzeniami.
Poszczególni producenci zalecają przegląd dolnych goleni po przejechaniu:
Fox: 25 h
X-Fusion: 25 h
Marzocchi: 25 h
Rock Shox: 50 h
Suntour: 50 h
BOS: raz w roku
Tak wygląda to w teorii, a w praktyce przynajmniej dwa razy w roku warto dokonać takiego przeglądu.
W ramach przeglądu Waszego amortyzatora:
- Ściągniemy jego dolne golenie
- Dokładnie je wyczyścimy
- Skontrolujemy ślizgi, golenie i uszczelki
- Nasmarujemy lub w razie potrzeby wymienimy uszczelki
- Nasączymy odpowiednim olejem gąbeczki smarujące wewnątrz goleni
- A na koniec zalejemy dolne golenie świeżym olejem smarującym