top of page

Zadbaj o swój amortyzator - zleć nam jego przegląd.

Dlaczego warto dbać o amortyzator?

W skrócie po to, aby długo cieszyć się jego optymalną pracą i uchronić często drogi sprzęt od niepotrzebnych i drogich uszkodzeń.


Główną przyczyną słabej pracy amortyzatora jest brak jego wewnętrznego smarowania.

Nie dotyczy to jedynie starych przepracowanych amortyzatorów. Często można spotkać się z sytuacją, że nowy amortyzator ma w sobie o dużo za mało oleju. Jego brak powoduje, że amortyzator zaczyna działać beznadziejnie, a Ciebie po jeździe bolą ręce.

Jeszcze gorszym następstwem braku oleju jest szybsze zużycie amortyzatora, a brak smaru na uszczelkach ułatwia wnikanie brudu do dolnych goleni. Brud w goleniach prowadzi natomiast do szybkich i często nieodwracalnych uszkodzeń m in. wytarcia goleni czy uszkodzeń ślizgów.

Warto więc oddać amortyzator na przegląd i ustrzec się przed powyższymi uszkodzeniami.


Poszczególni producenci zalecają przegląd dolnych goleni po przejechaniu:

Fox: 25 h

X-Fusion: 25 h

Marzocchi: 25 h

Rock Shox: 50 h

Suntour: 50 h

BOS: raz w roku

Tak wygląda to w teorii, a w praktyce przynajmniej dwa razy w roku warto dokonać takiego przeglądu.


W ramach przeglądu Waszego amortyzatora:

- Ściągniemy jego dolne golenie

- Dokładnie je wyczyścimy

- Skontrolujemy ślizgi, golenie i uszczelki

- Nasmarujemy lub w razie potrzeby wymienimy uszczelki

- Nasączymy odpowiednim olejem gąbeczki smarujące wewnątrz goleni

- A na koniec zalejemy dolne golenie świeżym olejem smarującym



125 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page